Strona główna
English
Wersja polska


Szukaj


System studiów:
stacjonarne
niestacjonarne popołudniowe
niestacjonarne sobotnio - niedzielne



Uczelnie w Polsce
Uczelnie w Polsce
Gdańska Szkoła Wyższa

Dane teleadresowe:
ul. Wydmy 3
80-656 Gdańsk
województwo pomorskie
Kontakt:
tel.: (58) 305 08 12
fax: (58) 305 08 12, w.40

wydziały / kierunki
Studia I stopnia
Studia jednolite
Studia II stopnia
Studia

licencjackie
inżynierskie
magisterskie
uzupełniające
podyplomowe

Wydział Administracji

Wydział Ekonomiczno-Społeczny

Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych

Turystyka i rekreacja

Wydział Studiów Inżynierskich

Architektura Krajobrazu

Gospodarka przestrzenna

Wydział Zamiejscowy w Olsztynie

Ekonomia

Socjologia

Wydział Zamiejscowy w Słupsku

S - stacjonarne (dzienne), NP - niestacjonarne popołudniowe, NSN - niestacjonarne sobotnio – niedzielne
Pedagogika
Specjalności:

  • pedagogika opiekuńczo-wychowawcza

Celem studiów jest wyposażenie absolwenta w konkretne umiejętności praktyczne o charakterze warsztatowym, które będzie mógł skutecznie realizować w zawodzie pedagoga opiekuńczo-wychowawczego zarówno w ramach organizacyjnych placówek opiekuńczo-wychowawczych i resocjalizacyjnych, jak i w warunkach środowiska otwartego. 

Absolwent jest przygotowany do pracy na rzecz jednostek, rodzin, środowisk i grup społecznych, potrzebujących różnorodnych form wsparcia wychowawczego, profilaktycznego, terapeutycznego lub resocjalizacyjnego.

 

W czasie studiów absolwent nabędzie następujące umiejętności i kompetencje:

 

  • stawiania diagnozy dotyczącej przyczyn określonych zaburzeń w przystosowaniu społecznym oraz na tej podstawie stawiania trafnych prognoz pedagogicznych;
  • doprecyzowania określonych form i metod pracy profilaktycznej lub resocjalizacyjno-korekcyjnej oraz prowadzenia oddziaływań metodycznych w celu optymalizacji efektów wychowawczych i społecznych;
  • tworzenia i prowadzenia rozmaitych form metodyczno-organizacyjnych umożliwiających lub wspierających pracę wychowawczą, profilaktyczną lub resocjalizacyjną;
  • wspierania jednostek, rodziny, środowisk, grup społecznych w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i społecznych;
  • włączania się w istniejące (lub tworzenia własnych) projekty i programy profilaktyczne, terapeutyczne lub resocjalizacyjne (z zakresu uzyskanych na studiach umiejętności i kompetencji warsztatowych) zarówno w instytucjach opiekuńczo-wychowawczych, resocjalizacyjnych, jak i środowisku otwartym;
  • nawiązywania współpracy z rodzinami, środowiskami samorządowymi, sądami, szkołami, placówkami opiekuńczo-wychowawczymi itp. w celu optymalizacji realizowanego procesu wychowawczego;
  • skutecznego, opartego na podstawach naukowych, i jednocześnie etycznego działania na rzecz jednostek, grup i środowisk społecznych, wymagających wsparcia specjalistyczno-pedagogicznego;
  • kreatywności i otwartości w kontaktach interpersonalnych;
  • umiejętności nawiązywania, organizowania i podtrzymywania współpracy międzynarodowej z zakresu wychowania i edukacji, dzięki własnym kompetencjom merytorycznym i językowym;
  • umiejętności zorganizowania współpracy i kreowania solidaryzmu społecznego w środowiskach społeczności lokalnej;
  • moralnego, opartego na zasadach etyki społecznej, sposobu działania i postępowania oraz unikania działań, zachowań i postaw relatywistycznych;
  • urzeczywistniania hasła: rozumna tolerancja wobec odmienności.

  • pedagogika resocjalizacyjna

Celem studiów jest zdobycie wiedzy z zakresu metodyki i zasad pracy resocjalizacyjnej, nabycie przez absolwentów kompetencji zawodowych do podejmowania zadań wychowawczych i terapeutycznych w placówkach o profilu resocjalizacyjnym oraz do prowadzenia działań profilaktycznych w instytucjach edukacyjnych i prewencyjnych.

 

Perspektywy zawodowe absolwenta:

 

  • placówki socjalizacyjne i resocjalizacyjne;
  • placówki wsparcia dziennego i interwencyjne;
  • ośrodki kuratorskie;
  • placówki dla nieletnich, np. ośrodki szkolno-wychowawcze, policyjne izby dziecka, schroniska dla nieletnich;
  • zakłady karne, areszty śledcze;
  • służby sądowe i więziennictwa oraz
  • aktywne i efektywne uczestnictwo w różnych środowiskowych programach profilaktyczno-interwencyjnych.

  • psychopedagogika z terapią pedagogiczną

Celem studiów jest zdobycie szerokiej wiedzy w zakresie pedagogiki i psychologii, w szczególności związanej z zagadnieniami dotyczącymi emocji, procesów poznawczych, uwarunkowaniami funkcjonowania rodziny, a także nabycie praktycznych umiejętności wychowawczych i interpersonalnych. Absolwent uzyska kompetencje umożliwiające podejmowanie działań profilaktycznych, diagnostycznych i wspomagających funkcjonowanie dzieci i młodzieży.

Absolwent zdobędzie kwalifikacje do prowadzenia zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców, poradnictwa dla uczniów, rodziców i nauczycieli oraz konsultacji i warsztatów dla rodziców i nauczycieli z zakresu terapii pedagogicznej.

Perspektywy zawodowe absolwenta: 

  • przedszkola, szkoły podstawowe, gimnazja, zasadnicze szkoły zawodowe;
  • placówki wychowania pozaszkolnego;
  • placówki zapewniające opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania;
  • wychowawca w różnorodnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych, np. środowiskowych świetlicach opiekuńczych przy powiatowych centrach pomocy rodzinie.
  •  
  • edukacja dorosłych i gerontologia
  • Celem studiów jest przygotowanie do pracy z osobami dorosłymi (od wieku dojrzałego po starość) oraz wyposażenie absolwenta w wiedzę i umiejętności w zakresie znajomości specyfiki funkcjonowania człowieka w tym okresie życia, a także aktywizacji działań edukacyjnych, zawodowych i społecznych dotyczących osób dorosłych i starszych.

Opis

 

Gdańska Szkoła Wyższa (do 2011 r. pod nazwą Gdańska Wyższa Szkoła Administracji) z siedzibą w Gdańsku powstała w 2002 roku. GSW wpisana jest do rejestru uczelni niepublicznych i związków uczelni niepublicznych pod pozycją nr 244 (poprzednio 103 wsz) prowadzonego przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Uczelnia powstała w pierwszym okresie istnienia Państwowej Komisji Akredytacyjnej, w związku z czym wniosek o założenie szkoły podlegał obowiązkowemu zaopiniowaniu przez Komisję. Wniosek otrzymał opinię pozytywną, co świadczy o uznaniu dla autorskich programów nauczania oraz dla kompetentnej kadry dydaktycznej, posiadającej dorobek i doświadczenie akademickie.

 

Gdańska Szkoła Wyższa prowadzi:
- studia pierwszego stopnia (6-semestralne licencjackie oraz 7-semestralne inżynierskie),
- studia drugiego stopnia (4-semestralne magisterskie),
- studia podyplomowe (2-semestralne).

 

Studia I stopnia odbywają się w systemie stacjonarnym (dziennym) i niestacjonarnym (zaocznym), w ramach pięciu wydziałów, w tym dwa zamiejscowe - w Słupsku i Olsztynie, na niżej wymienionych kierunkach i specjalnościach. Studia kończą się uzyskaniem wykształcenia wyższego z tytułem zawodowym licencjata lub inżyniera (w zależności od wybranego kierunku studiów).

 

Studia II stopnia odbywają się w systemie niestacjonarnym (zaocznym), na Wydziale Administracji. Studia kończą się uzyskaniem wykształcenia wyższego z tytułem zawodowym magistra.

 

Uczelnią w zakresie organizacyjno-administracyjnym zarządza Kanclerz, natomiast działalnością naukowo-dydaktyczną Uczelni kieruje Rektor.

warunki rekrutacji

 

Kandydaci na studia przyjmowani są bez egzaminów wstępnych.

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Studentem może zostać każda osoba z wykształceniem średnim.

 

Rekrutacja odbywa się dwa razy do roku:
1. na semestr zimowy, rozpoczynający się w październiku,
2. na semestr letni, rozpoczynający się w lutym (marcu).


WYMAGANE DOKUMENTY

 

STUDIA I STOPNIA (LICENCJACKIE I INŻYNIERSKIE)

 

  1. umowa o odpłatności za studia
  2. (umowa zawierana jest w dniu rozpoczęcia roku akademickiego, przy odbieraniu indeksu; podczas rekrutacji dostępny jest jej wzór, do wglądu w dziekanacie);
  3. kserokopia świadectwa dojrzałości, oryginał do wglądu;
  4. kserokopia dowodu osobistego, oryginał do wglądu;
  5. jednakowe, aktualne fotografie, zgodne z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych; 
  6. dowód wpłaty wpisowego;
  7. orzeczenie o niepełnosprawności (jeżeli dotyczy);
  8. potwierdzenie zameldowania na pobyt czasowy (jeżeli dotyczy);
  9. wypełniona ankieta osobowa kandydata na studia (dostępna w dziekanacie lub TUTAJ).

 

Uwagi dotyczące wypełniania ankiety osobowej kandydata na studia:
1. Ankietę należy wypełniać czytelnie, najlepiej WIELKIMI literami.
2. Semestr zimowy rozpoczyna się w październiku, semestr letni – w lutym.
3. Bezwzględnie należy wypełnić pole PESEL.

 

STUDIA II STOPNIA (MAGISTERSKIE)

 

  1. umowa o odpłatności za studia (umowa zawierana jest w dniu rozpoczęcia roku akademickiego, przy odbieraniu indeksu; podczas rekrutacji dostępny jest jej wzór, do wglądu w dziekanacie);
  2. kserokopia świadectwa dojrzałości, oryginał do wglądu;
  3. kserokopia dyplomu ukończenia studiów I stopnia, oryginał do wglądu;
  4. kserokopia suplementu do dyplomu ukończenia studiów I stopnia, oryginał do wglądu (dot. absolwentów kierunku innego niż „administracja”);
  5. kserokopia dowodu osobistego, oryginał do wglądu;
  6. jednakowe, aktualne fotografie, zgodne z wymaganiami obowiązującymi przy wydawaniu dowodów osobistych; 
  7. dowód wpłaty wpisowego;
  8. orzeczenie o niepełnosprawności (jeżeli dotyczy);
  9. potwierdzenie zameldowania na pobyt czasowy (jeżeli dotyczy);
  10. wypełniona ankieta osobowa kandydata na studia (dostępna w dziekanacie lub do pobrania TUTAJ).

 

Uwagi dotyczące wypełniania ankiety osobowej kandydata na studia:
1. Ankietę należy wypełniać czytelnie, najlepiej WIELKIMI literami.
2. Semestr zimowy rozpoczyna się w październiku, semestr letni – w lutym.
3. Bezwzględnie należy wypełnić pole PESEL.

lokalizacja na mapie
E-mail:*
Nick:*
Treść opinii:*

Opinie o uczelni (0)

Brak komentarzy
Ilość wyświetleń: 52088
design by fast4net


Wersja mobilna
Mapa serwisu